Bones,

Si no ho tinc mal entès, des de Buster que iptables ja es un "wrapper" de
nftables.

root@gwbox:~# iptables
iptables v1.8.2 (nf_tables): no command specified

que serà molt mono, entenedor i que ja incorpora la funcionalitat d'ipset
de sèrie, però que per bastir un tallafoc des de zero genera una mica de
mandra, de fet la sortida actual de

root@ns:~# nft list ruleset | wc -l
408

es prou llarga com per desanimar al més pacient. I jo, de moment el que
vull és quelcom senzillet i personalitzable com ufw.

En qualsevol cas, gràcies per la referència.

Missatge de Josep Lladonosa <jllad...@gmail.com> del dia dg., 29 d’ag. 2021
a les 16:27:

> Hola,
>
> He seguit els teus missatges. He fet una cerca "ufw bullseye" i he trobat
> un fil on diuen de canviar d'iptables a nftables. Probablement se't resol
> la qüestió.
>
> https://forums.debian.net/viewtopic.php?f=16&t=143876
>
> SALUT!
> Josep

>>> Description=Uncomplicated firewall
>>> Documentation=man:ufw(8)
>>> DefaultDependencies=no

>>> Type=oneshot
>>> RemainAfterExit=yes
>>> ExecStart=/lib/ufw/ufw-init start quiet