Hola, Narcis:

> El 11/4/22 a les 12:13, Adrià ha escrit:

Em fa l'efecte que el missatge de l'Adrià era privat i l'has
respost cap a la llista, incloent el seu text original.

Podria ser que l'Adrià no se n'hagi adonat i, potser tu tampoc,
però incloure missatges privats a una llista pública sense permís
va en contra del codi de conducta. Si tenies el seu permís, és un
bon costum esmentar-ho.

> Tradicionalment en un règim totalitari hom se sent observat i
> perseguit. En aquesta guerra de dades personals i assetjament
> publicitari, hom se sent observat i perseguit.

No em queda clar què pretens dir amb això. Si insinues que Debian
té alguna cosa a veure amb un règim totalitari, és un comentari
fora de lloc.

> L'argument recurrent del «dret a què es reconegui l'autoria» en
> el context d'una llista de correu, sembla com contraposar un
> dret sobre un altre que s'ha de sacrificar, i a més a més en un
> context que no és la incorporació de codi en un projecte de
> programari. ...no veig tampoc una llicència FDL ni res semblant
> sobre els drets d'autoria dels missatges per llista, així que
> la configuració de la llista no deuria tenir de bon principi
> RES A VEURE AMB DRETS D'AUTORIA.

El dret d'autoria és un dret reconegut universalment que aplica
qualsevol text, obra, etc., incloent el text dels correus, de
facto. Un altre tema diferent és com es mostra o reconeix
aquesta autoria.

El conflicte aquí, en tot cas, és com casar el dret a l'autoria
d'algunes persones amb el dret a l'anonimat o privadesa d'altres.
Per novament, aquest problema queda fora de l'abast d'aquesta
llista i no duu enlloc discutir-lo aquí.

Cada missatge que envies a la llista ens recorda la teva opinió
sobre el tema, així que crec que no cal que insisteixis més.

Salut i moltes gràcies,
Alex

--
  ⢀⣴⠾⠻⢶⣦⠀