ons, 31 08 2005 kl. 19:02 +0000, skrev Lars:
> Hej
>
> Jeg har et par små spørgsmål..
>
> 1)Jeg har tonsvis af log-filer,der bare ligger i "/var/log", FX:
> lan:/var/log# ls | grep syslog
> syslog
Denne bliver der skrevet til i øjeblikket. Hvis du sletter den mener jeg
bare den bliver oprettet på ny - der er intet der crasher ihvertfald.

> syslog.0
> syslog.1.gz
> syslog.2.gz
> Kan man bare slette dem?
Disse er gamle logs - hvis du ikke har noget at bruge dem til så kan du
trygt slette dem.

> 2) Min lan/net-forbindelse hænger en smule, man skal tælle til 5 før fx
> apt-get updatere. Jeg læste et sted at det bla kunne afhjælpes ved at
> ændre hosts-filen fra "localhost 127.0.0.1" til "pcnavn 192.168.10.1". Som
> man alligevel burde hvis maskinen ikke kørte dhcp...
> Det har faktisk fjernet de 5 sekunders ventetid, men kan jeg komme op og
> slås med noget? Pc'en står som FireWall,db,www & mailserver. Så hvor mange
> skjulte ting er afhængig af at kunne bruge "brug localhost", udover at jeg
> selvfølgelig skal connecte til min mysql-db på det nye navn..
Min hosts fil har en linje med:
127.0.0.1   pcnavn  localhost

Det har aldrig givet mig problemer, og har kørt lidt af hvert af hvad du
nævner.

--
Mads Chr. Olesen <[EMAIL PROTECTED]>