Monday 29 June 2009 skrev and...@fatfur.dk:
> Du er sikker på du har sat conf op rigtigt inde i /etc/network/interfaces
>
> auto eth0
> iface eth0 inet static
> address xxxx
> netmask xxxx
> gateway xxxx
>
> og så efterfølgende har kørt /etc/init.d/networking restart

Tak, for hjælpen alle! Nu kunne jeg selvfølgelig løse problemet med hovedet
under armen. Jeg troede at auto eth0 betød at netforbindelsen startede
automatisk ved boot. Jeg havde ikke fattet init.d/network overhovedet ikke
virker uden auto. Men nu har jeg gjort mig den ulejlighed at læse man ifup,
hvilket jeg egentlig burde have gjort for længst. Men jeg blev da hurtigt en
del klogere ...

Igen tak, og undskyld ulejligheden.

--
Flemming Bjerke