Jeg har et stykke tid kørt Jessie på en af mine desktoppe, og det har
fungeret rigtig fortræffeligt. Men suk, så var jeg så letsindig at
opdatere til Stretch .... Først var kdm forsvundet og xdm virkede ikke.
Jeg fandt ud af at lightdm så måtte bruges. Men viste det sig at hverken
kde eller xfce4 fungerede. Gnome classic fungerer dog nogenlunde, selvom
Gnome lige synes at det skal gå i stå fra tid til anden. Og så virker
lyden heller ikke. Det er bare træls ... for det er ret vanskeligt at
installere noget andet idet jeg ikke kan bruge skærmen på den bærbare
som debian kører på. Dvs. det er ikke nemt at boote med en ubuntu usb.
Måske jeg skal prøve mate og cinnamon?

Øv.

Flemming