Paul van der Vlis wrote:
> Goh, ik kan zomaar DVD's afspelen zonder libdvdcss, hoe zou dat kunnen
> komen? Zit iets als libdvdcss misschien tegenwoordig standaard in main?

Niet standaard, je kunt het wel installeren: het pakket heet libdvdcss2.

> Of is het misschien zo dat DVD's steeds vaker verkocht worden zonder die
> CSS (content scrambling), en zijn mijn DVD's blijkbaar zulke DVD's.
> Zo ja, hoe is dat dan na te gaan? En weet iemand misschien een DVD die
> zeker wel CSS heeft, zodat ik ook daarmee wat kan spelen?

Mijn vermoeden is dat je dvd's geen CSS hebben. Zelf kijk ik geen films,
dus ik kan dit niet proberen.

> p.s. overigens geen libdvdcss bij Totem, waarmee ik het afspeel:

Dit zegt nog niet alles. Het kan zijn dat Totem in run-time de
aanwezigheid van libdvdcss detecteert en deze later nog inlaadt. Ik
dacht dat o.a. mplayer dit deden.

Groet, Jochem

--
Jochem Berndsen | joc...@functor.nl | joc...@牛在田里.com