On 10 apr 2011, at 02:21, Karel Lucas wrote:
> Ik heb gekozen voor freeBSD, omdat dit naar mijn weten het veiligste o.s. is
> dat er bestaat, en met de combinatie pf, de veiligste firewall zou
> moeten opleveren, en relatief makkelijk te configureren is.  Weet iemand
> een merknaam en typenummer van een commercieel apparaat?

Kijk eens bij de op freebsd gebaseerde m0n0wall[1] of pfsense[2], zij hebben
wel links naar commerciƫle producten die daarop gebaseerd zijn. Of zoek op die
namen, dan vind je ook geheid wat. Ik heb met beide distributies goede
ervaringen. In ieder geval zal de daarvoor gebruikte hardware geschikt zijn
voor freebsd.

[1] http://m0n0.ch/wall/hardware.php
[2]
http://www.pfsense.org/index.php?option=com_content&task=view&id=44&Itemid=50