henk van ballegooijen schreef op wo 25-11-2015 om 14:16 [+0100]:
> Zoals je al zei, wordt het nogal eens afgeraden om de mountoptie
> discard
> te gebruiken.
> Toch schijnt het wel goed te zijn om een ssd getrimd te houden.
> Deze oplossing hiervoor ben ik ooit eens tegengekomen:
> Maak in /etc/cron.daily het script(je) 'trim' met hierin:
>
> #!/bin/sh
> LOG=/var/log/trim.log
> echo "*** $(date -GR) ***" >> $LOG
> fstrim -v / >> $LO
> fstrim -v /home >> $LOG

Gedaan binnen cron.weekly. Ben benieuwd of het goed zal werken! Mijn
ssd staat niet in de lijst https://git.kernel.org/cgit/linux/kernel/git
/torvalds/linux.git/tree/drivers/ata/libata-core.c#n4220 maar dat wil
nog niet zeggen dat het geen problemen met discard zal krijgen.

Dank jullie wel!

Frank

Antwoord per e-mail aan