On Fri, Mar 04, 2022 at 01:22:37PM +0100, Florus Vogelaar wrote:
> Goede middag,

Welkom,

> Ik werk met Debian 10 en wil graag dat bij het opstarten van de PC
> automatisch een externe Harddisk wordt aangekoppeld. De vraag is met
> welk progamma kan dit en hoe stel ik dit in.

Instellen gebuerd in configuratie bestand  /etc/fstab

Programma is "Linux zelf". Linux kijkt bij opstart
in /etc/fstab  en koppelt m.b.v. informatie uit dat
configuratie bestand wat er gekoppelt moet worden.

Om een zinvolle toevoeging aan /etc/fstab te maken
is het zaak dat je weet WAT je WAAR gekoppeld wilt hebben.

Met de WAT is het makkelijk helpen. Deel met ons twee keer
de output van `sudo blkid`. Die twee keer zijn  een keer
zonder de externe harddisk en een keer met die ext.  HD.

De WAAR is een keuze.  Een voorbeeld is /media

Groeten
Geert Stappers
--
Silence is hard to parse