Hoi Johan, en wie dit leest,

Op 29-06-2024 om 19:36 schreef Johan De Schinckel:
Paul
Bij ventoy kun je meerdere iso's zetten op een usb stick.
Als je zowel de 32-bits als de 64-bit install iso's erop zet dan kun je in het
bootmenu kiezen welke je wilt.

Ik wil niet kiezen tussen de ISO's, want ik heb ze beide tegelijk nodig.

Als ik zou kiezen voor de 32-bit ISO dan kan ik installeren, maar krijg ik een 32-bit installatie en ik wou 64-bit.

Als ik zou kiezen voor de 64-bit ISO dan kom ik niet verder dan het startscherm. Ik krijg daarna een nette foutmelding van de installer, want het bios is 32-bit.

Een optie zou nog kunnen zijn Debian 11 installeren en dat upgraden naar 12.

Maar ik denk dat ik het maar zo laat, dit netbookje ondersteund toch maar 2GB geheugen.

Toch vind ik het vervelend, want verder geen laptops met 32-bit...

Groet,
Paul

Niet. Of mischien heb ik je vraag niet goed begrepen.

Iso's ertop zetten is paste en copy.
Ventoy zelf kun je met  een bash script op de usb krijgen.

Uitleg vind je op de site.
Of dit is een uitleg video
https://www.youtube.com/watch?v=-7APoZzNPyU