From: Steve [mailto:[EMAIL PROTECTED]
Sent: jeudi 20 mars 2008 12:36
To: DUF
Subject: [bash] Récupérer le nom des périphériques branchés à chaud

Bonjour,

Mettons que je branche sur un hub usb 7 clés usb et qu'ensuite je
branche le hub sur un bus usb de ma machine. Le système va reconnaître
ces clés et les nommer en quelque chose comme

sdg1, sdh1, sdi1, ..., etc..

A-priori je ne connais pas le nom de ces périphériques. Pour un script
bash, j'aurais besoin de les récupérer et de les mettre dans une liste
afin de les utiliser dans une boucle for.

Je peux bien sûr aller regarder dans /var/log/syslog mais je veux
automatiser le tout, donc sans devoir écrire en dur cette liste
(d'autant plus que le script devra fonctionner sur plusieurs machines et
que par conséquent ces périphériques n'auront probablement pas le même
nom).

Comment faire ?

Merci d'avance pour vos suggestions.

Excellente après-midi,
Steve

http://wiki.debian.org/DebFrFrenchLists

This mail has originated outside your organization, either from an external
partner or the Global Internet.
Keep this in mind if you answer this message.

The information in this e-mail is confidential. The contents may not be
disclosed or used by anyone other then the addressee. Access to this e-mail by
anyone else is unauthorised.
If you are not the intended recipient, please notify Airbus immediately and
delete this e-mail.
Airbus cannot accept any responsibility for the accuracy or completeness of
this e-mail as it has been sent over public networks. If you have any concerns
over the content of this message or its Accuracy or Integrity, please contact
Airbus immediately.
All outgoing e-mails from Airbus are checked using regularly updated virus
scanning software but you should take whatever measures you deem to be
appropriate to ensure that this message and any attachments are virus free.

Répondre à