witam !

Nareszcie udało mi się uruchomić 2.6.10 z Alsą i vga=791. Miałbym jeszcze kilka pytań, ponieważ oczywiście jeszcze nie wszystko jest do końa tak jak bym tego chciał ;)

1. podczas ładowania systemu dostaję komunikat : Detecting hardware .

I dalej nic się nie dzieje, system po prostu stoi, dysk nie pracuje. W sumie to dziwne bo wszystko jest już załadowane i nie rozumiem czemu jeszcze coś chce wykrywać? Muszę ten program zakończyć ctrl+C, aby system dalej się ładował. Czy może ktoś się z tym zetknał bądź wie jak można to usunąć ze startu systemu ?

2. Wkompilowanych mam kilka rzeczy w sekcji ACPI : ACPI,ACPI_SLEEP,ACPI_AC,ACPI_BUTTON,ACPI_VIDEO,ACPI_FAN,ACPI_PROCESSOR oraz w APM : APM,APM_ALLOW_INTS,APM_REAL_MODE_POWER_OFF , ale ani reboot ani halt nie wylaczaja mi komputera(chyba że to nie w tej sekcji i dlatego jest problem opisany dalej). Jest tylko napisane że rebooting czy też że system is going down, ale na tym się kończy i tyle. Mogę sobie latać po konsolach, mogę bawić się w X'ach. Muszę dopiero wylaczyć przyciskiem, ale wiadomo co się wtedy dzieje na dysku... Dlatego też jakąkolwiek pomoc bede musial odebrac pod windą...

3. jądra 2.4 pod Debianem potrzebowały pliku modules.conf, natomiast 2.6 potrzebuje modprobe.conf. Musiałem też zainstalować module-init-tools w wersji 3.2 . (mojemu staremu jądru 2.4.27 to sie nie podoba ale działa). Wygenerowałem plik modprobe.conf /sbin/generate-modprobe.conf /etc/modprobe.conf (jest to program znajdujący się w module-init-tools 3.2). 2.6 działa mi teraz z tym plikiem bez zarzutu dostaję tylko coś takiego przy starcie :

WARNING : /etc/modprobe.conf exists but does not include /etc/modprobe.d . Czy to oznacza, że mam dodać ten plik do modprobe.conf ?

4. Pozostaloscia po 2.4.27 jest plik /etc/module. są w nim 2 rzeczy : ide-cd oraz ide-detect. Przy starcie 2.6.10 dostaję taki komunikat :

FATAL : module ide-cd not found

FATAL : module ide-detect not found

2.6.10 sprawdza mi przed tymi modułami ide i chyba nie powinno tego już być - czy wyrzucić to po prostu ?

Z góry dzięki za każdą wskazówkę !

Pozdrawiam,

Mateusz Linda

Odpowiedź listem elektroniczym