Witam grupę.

Chciałem postawić sobie DNS cache'ującego, zrobiłem więc:
apt-get install bind9
Wszystko ok., ściągnął, zainstalował i niby ok.
Ale w daemon.log mam taki komunikat:

named[835]: starting BIND 9.2.1
named[835]: using 1 CPU
named[837]: loading configuration from '/etc/bind/named.conf'
named[837]: none:0: open: /etc/bind/named.conf: permission denied
named[837]: loading configuration: permission denied
named[837]: exiting (due to fatal error)

Myślałem że problem jest z uzytkownikiem, więc dodałem użytkownika i
grupę systemową named,
zmieniłem właścicela katalogów i plików na named i jest to samo.
Więc moje pytanie na jakim użytkowniku działa normalnie bind?
Jak go uruchomić na użytkowniku named?
Nie mam środowiska chroot, debian woody.
Pozdr,
Marcin

Odpowiedź listem elektroniczym