Marcin Kasperski napisał.

> Po zakupie odpowiedniego kabelka wziąłem się za przegrywanie z
> magnetofonu paru starych a lubianych kaset. No i chciałbym spytać, czy
> ktoś z Was już może tego typu zabawy ćwiczył i ma jakieś sugestie
> (ot, choćby by zamienić któryś z wymienianych programów na inszy
>  czy zrobić coś jeszcze).

Witam.
Poza programowymi metodami mozna tez poeksperymentowac z redukcja szumow
uzywajac magnetofonu z ukladem Dolby, Oczywiscie jezeli kaseta nie
byla nagrana w Dolby odtwarzajac ja z wlaczonym Dolby wraz z szumami utracisz
nieco wysokich tonow. Jednakze przy niektorych nagraniach lepiej ograniczyc
szumy

nawet nieco tracac na wysokich tonach. Nowsze magnetofony mialy do wyboru
Dolby-B i skuteczniejszy Dolby-C. Wyboru trzeba dokonac doswiadczazlnie.
Niektore

magnetofony wsrod nich stara polska "Finezja" mialy tez dodatkowy uklad DNL.
Jednakze
on razem z szumami bardzo tnie wysokie trony. Kolejna proba. Mozna na wyjsciu
magnetofonu umioescic dobry korektor graficzny i nim wytlumic zaszumione pasma
czestotliwosci.
Mam kolege, ktory tez zajmuje sie rekonstrukcja starych nagran, nawet
najstarszych na
plytach na 78 obr. Jezeli uda mnie sie z nim skontaktowac dowiem sie jakie
obecnie
uzywa sie programy.
Konczac Pozdrawiam. Krzysztof.
Registered Linux User: 253243 | Powered by Red Hat 7.1
Krzysztof Zubik. | [EMAIL PROTECTED] | [EMAIL PROTECTED]
http://www.idn.org.pl/users/kzubik
GaduGadu. 1208376 | Glosowy chat na yahoo kzubik2000

Odpowiedź listem elektroniczym