On Fri, Dec 20, 2002 at 10:23:26AM +0100, Zbigniew Perski wrote:
> Czyli obojetnie co zainstaluje i tak mi pokaze gcc-2.95....

Niezupełnie - obojętnie co zainstalujesz, to link /usr/bin/gcc będzie wskazywał
na /usr/bin/gcc-2.95. Jeśli jednak zainstalujesz gcc-3.2 (a z serii 3.x jest to
najbardziej chyba sensowny wybór), to chcąc skompilować coś przy pomocy tejże
nowej wersji będziesz musiał trochę nakombinować (w zależności od sposobu
budowania danego programu):

- 'pojedynczy' plik ze źródłem: gcc-3.2 -o plik plik.c
- program konfigurowany przez autoconf (./configure) to można:
  a) ustawić zmienną $CC (export CC=gcc-3.2) i potem normalnie ./configure
[działa zazwyczaj]
  b) jeśli w danym ./configure jest dostępna opcja w stylu --cc=, to
./configure --cc=gcc-3.2 [./configure --help]
- program posiada statyczny (nie generowany przez jakis skrypt) Makefile ze
sztywno wpisanym 'gcc' jako kompilator: zmienić 'gcc' na 'gcc-3.2' w Makefile'u
[to się tyczy np kernela]
- można wreszcie zmienić link /usr/bin/gcc tak aby wskazywał na
/usr/bin/gcc-3.2 a nie -2.95, ale to+jest rozwiązanie raczej mało eleganckie

Pozostaje jeszcze pytanie po co używać gcc-3.2 zamiast gcc-2.95. Moje
doświadczenia jeśli chodzi o kompilacje kernela różnymi wersjami gcc są
m.więcej takie (i potwierdzają to różne benchmarki [-> google]), że jeśli nie
jesteś posiadaczem procesora athlon/duron (gcc-3.2 pozwala na szczególną
optymalizację pod kątem procków AMD: -march=athlon[-xp] -mcpu=athlon[-xp]), to
nie masz co sobie specjalnie głowy zawracać, bo przyrost wydajności jest
niezauważalny. W przypadku mplayer'a jest podobnie.

pozdrawiam
koniu

Odpowiedź listem elektroniczym