Hejka!

Mam dwa pytanka (tak na swieta). jedno wazne, drugie nieco mniej :)

1) mam od jakiegos czasu sprzecik z napedem dvd, ale dopiero ostatnio
znalazlem chwilke czasu na pobawienie sie z tym cackiem. niestety nie
dane mi bylo spokojnie zkonfigurowac wszystkiego jak trza. kombinowalem
tak:

mplayer. nie instalowalem nic ponad to, co bylo dostarczone ze zrodlami
(aktualnie mam 0.90rc1), bo niby nie powinno to byc potrzebne. wydaje
polecenie

mplayer -dvd 1

zle. nie dziala, komunikat mplayera jest taki

Playing DVD title 1
Using CSS Key-cache dir: /root/.mplayer/DVDKeys/GREEN_MILE
Reading disc structure, please wait...
There are 4 titles on this DVD.
There are 53 chapters in this DVD title.
There are 1 angles in this DVD title.
DVD successfully opened!
Detected MPEG-PS file format!

i nic. na konsoli tymczasem widze taki komunikat (co wazne, nie w
terminalu tylko na konsoli - odkrylem to przypadkiem):

poczatku nie potrafie zarejestrowac - zbyt szybko przelatuje (a w dmesgu
sie nie umieszcza - zostaje tylko to, czego urywek umieszczam ponizej)

end_request: I/O error, dev 16:00 (hdc), sector 521324
hdc: command error: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
hdc: command error: error=0x54
end_request: I/O error, dev 16:00 (hdc), sector 521332
hdc: command error: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
hdc: command error: error=0x54

killuje sprawe Ctrl-z -em, a jak nie to po paru minutkach sam wychodzi.

najpierw odkrylem, ze nie mam w jajku obslugi UDF. niestety po
rekompilacji nic sie nie zmienilo (jakby ktos chcial sie czepiac -
wydalem polecenie insmod udf). googlowalem, googlowalem i nic - wszedzie
tylko pisza o tym, jak umozliwic odtwarzanie css dvd, a to afaik mplayer
ma wbudowane. ewentualnie mozna znalezc konfiguracje dvd dla kernel
series 2.2.x , a ja mam 2.4.18

wydaje mi sie, ze kombinowalem z kazdej strony, domyslam sie jednak ze
cos musialem przeoczyc (tylko co?) i popelniam jakis podstawowy blad (bo
wyglada na to ze nikt nigdy nie spotkal sie z podobnym problemem - tak
przynajmniej wynika z moich poszukiwan w googlach). jedyna podejrzana
rzecz, ktora zauwazylem to taki wpis w dmesgu:

VFS: Disk change detected on device ide1(22,0)
hdc: packet command error: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
hdc: packet command error: error=0x54
ATAPI device hdc:
  Error: Illegal request -- (Sense key=0x05)
  Cannot read medium - incompatible format -- (asc=0x30, ascq=0x02)
  The failed "Send DVD Structure" packet command was:
  "ad 00 00 00 00 00 00 01 00 08 00 00 "

jesli ktos ma pojecie, co z tym zrobic i by mi powiedzial (moze byc man
czy link do odpowiedniego howto, nie obraze sie :) to by mi sprawil
ladny prezent pod choinke - innymi slowy, bylbym bardzo wdzieczny.

2) promise raid. skompilowalem jadro wg. zalecen z ataraid howto, ale
zamiast wykryc mi dyski hda, hdb + jeden na raidzie wykrywa mi
bezczelnie hda, hdb i jeden na raidzie ktory w rzeczywistosci jest tym
samym co hdb. nie wiem czy logi z dmesga cos dadza, bo pisze mi tylko ze
wykryto Promise RAID (czyli zgodnie z prawda), ze wykryl 1 array
(zgodznie z prawda) i dopiero jak listuje liste partycji to cos jest nie
tak (tzn. jest to lista partycji hdb a nie, powiedzmy hde). jest to
drobiazg bo trzeci dysk i tak oddaje, ale z czystej ciekawosci - co
zrobilem zle? "hde" to moj stary dysk z debianem, partycja root + swap.
aha - bios widzi array 0 wlasciwie, wiec w gre wchodzi chyba tylko zla
konfiguracja debiana.

--
pozdrawiam,
Tomasz Kotecki