Chcę zamknąć konkretnym użytkownikom dostęp do shella. Próbowałem z /bin/false, /dev/null albo z własnym skryptem jako shell w /etc/passwd i wszystko ok, ale nie działa też poczta, ftp (nie działa znaczy ftp wywala 'invalid shell', a openwebmail wywala 'złe hasło'). Co mam zrobić żeby zablokować tylko shella? Jeśli to coś pomoże to mam PAM i lshells. Wszyscy Linuksiarze, z którymi rozmawiałem twierdzą na bank, że muszą działać powyższe metody.

--
http://www.miki.z.pl [EMAIL PROTECTED]
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846