Cześć Grupowicze

mam dwa małe pytanka

1. Jeżeli mam 384 MB ram-u lub 640 MB
to czy koniecznie muszę robić 768 MB lub 1280 MB partycję
Swap, czy nie wystarczy np. 128 MB partycja Swap

2. Przenoszę się na nowy twardy dysk :) i jestem ciekaw czy można w
jakiś sposób przenieść zainstalowanego debiana z starego dysku na nowy
bez ponownej instalacji i konfiguracji wszystkiego od początku.
Chyba gdzieś o czymś takim czytałem ale nie pamiętam gdzie

 Życzę wszystkim szczęśliwego nowego roku
 SkaZi

 * [EMAIL PROTECTED]                  *
 * [EMAIL PROTECTED]                       *
 * [EMAIL PROTECTED]                      *
 * ICQ:168459304 * GG:4546505          *
 * Registered Linux User #276925       *