On Tue, Jan 21, 2003 at 09:56:22PM +0100, Andrzej Dalasinski wrote:

> Na pl.internet.polip opinie straszne, moge prosic kolegow debianowcow o
> opinie na temat tepsowego iDSL'a? Z tego co sie zdazylem zorientowac to
> wieszaja sie modemy przy duzej ilosci jednoczesnych polaczen (np. p2p)
> a nie przy duzym obciazeniu, ktos potwierdza te opinie?
> Czy jak nie bede mial p2p w sieci to bedzie ok?

U mnie pomogło przycięcie downloadu do 400kbit/s i wyłączenie Squida.
Potrafiło mi się zawiesić w momencie otwarcia kilku stron www na raz.
Najgorsze jest to, że modemu nie da się zresetować "softowo". Jedynym
wyjściem jest użycie wyłącznika. Musiałem z tego powodu skonstruować małe
urządzonko sterujące zasilaniem modemu przez port równoległy. W momencie
wykrycia zwisu modem na sekundę traci kontakt z elektrownią. Bez takiej
resetowaczki nie widzę sensu korzystania z iDSL jako łącza w jakiejkolwiek
sieci.
Często zdaża się, że nie można połączyć się na niektóre porty. Czasem
też nie można nawiązać nowego połączenia.

> BTW, jak tepsa go podlacza? daj poprostu gniazdko rj45? czy jak ktos pisal
> modem USB, da sie z nim stabilnie pracowac?

Dostajesz dwa urządzenia - splitter i modem. Splitter pozwala na jednoczesne
korzystanie z modemu i telefonu. Sam modem podpięty do linii telefonicznej nie
pozwala na prowadzenie rozmów. Modem wyposarzony jest w gniazdko RJ45, które
trzeba połączyć kabelkiem z kartą sieciową.

> gdzies wyczytalem ze od strony podlaczenia wyglada to jak zwykly
> ethernet (wlacznie z konfiguracja)

Cała konfiguracja to wpisanie adresu IP, maski i adresu modemu do
/etc/network/interfaces.

IMHO nie ma żadnego sensu pakowanie się w tepsowy DSL w tej chwili. W pierwszym
kwartale mają wymieniać routery, które winne są zainstniałej sytuacji.
Wtedy być może będzie lepiej :)

--
Bartłomiej Krajewski
bartek @ kozanostra.org || kozanostra.internetdsl.pl