On Wednesday 29 of January 2003 13:21, Lucas wrote:
> Witam,
> mam bardzo podstawowe pytanko, jak sprawdzić aktualne obciążenie
> serwera ( nie chodzi mi o mrtg ), tylko coś ala miernik zasobów z
> winzgrozy. Tak aby pokazywało aktualne użycie procesora, pamięci ...

na przykład: top

a jak chcesz mieć wingrozowate wskaźniki i takie tam inne, to polecam
np. zbudować paczuszki sobie pod woody-iego (bo zapewne na tym masz
serverek) libkdefakes4 i ksysguardd, na workstacji postarać się o
używalne kde 3.1, pobawić się troszkę aby połączenie między tymi
hostami było w jakiś sposób szyfrowane (ssh, czy też zestawić sobie
jakiś szyfrowany tunel z portem ksysgaurdd, albo nawet i vpn-a z owym
serverkiem ;-)) no i można odrazu szpanować ładnymi wykresikami
obciążenia procesorka, pamięci i takich tam...
Oczywiście istnieją też inne rozwiązania, np. loggerithm
(http://loggerithim.sourceforge.net) i kilka innych ;-) mi osobiście
wystarcza top.

Pozdrawiam, Adam.
--
.-[phantom at networkweavers dot net]--- --  -  .   .
| Adam Kruszewski  :: unix system administrator
. key fingerprint  :: E33C 45AC D0B2 41BB 845F
.                     CC05 62AE 2CED AC10 BFA4

Odpowiedź listem elektroniczym