Zainstalowalem 30.rc1 (pierwszy kontakt z Debianem).
Starałem się w tzw. miedzyczasie przeczytac maximum dokumentacji ale wiecie ... jest tego troche a dystrybucje jednak sie miedzy soba nieraz sporo roznia.
Wiec mam kilka pytan (mam nadzieje na zyczliwe potraktowanie):

1.) Uzylem smak'a bf.4 bo potrzebowalem iptables.
Instalujac base_system wlozylem CD_1. Potem doczytalem sie, ze do instalacji bf.4 sluzy CD_5.
Byl to blad ?
Na pierwszy rzut oka wszystko dziala, kernel jest jak trzeba, moduly tez.
Ale czy potem beda problemy ? (np. z kompilacja)
Jesli tak, to da sie to odkrecic bez reinstalacji od nowa ?

2.) W czasie instalacji dzielnie wybieralem polskie locale, klawisze etc.
Jednak po restarcie system (komunikaty, manuale etc.) gada po angielsku.
W RH na ten przyklad ustawialo sie te sprawy w /etc/sysconfig/i18n
Gdzie w Debianie wpisac pl_PL ?
Czy dla kazdego usera oddzielnie (np. LC_MESSAGES do ~.bashrc) czy globalnie (gdzie) ?

3.) Zalozylem oczywiscie "normalnego" usera.
Jego /home/user zalozony zostal z uprawnieniami rx dla other (?).
Taki "ficzer" Debiana (czyli cos w tym jest) czy nieprzemyslane /etc/adduser.conf->DIR_MODE=755 (dlaczego taki jest default ?)

4.) Nie potrafie dodac sciezki.
W RH dodanie:
~.bashrc->PATH=/dodatkowa_sciezka,$PATH
... dodawalo /dodatkowa_sciezka do srodowiska a tu nie (a wpisane tam aliasy na ten przyklad dzialaja).
Gdzie to dopisac ?

5.) Jako ze staralem sie wszystko robic z dokumentacja to i do sources.list dodalem us.debian.org :-)
Co dopisujemy w Polsce ? (centralnej - konkretnie Warszawa)
Czy kolejnosc wpisow ma jakiekolwiek znaczenie ?

Krzysztof Jastrzębski <><

Odpowiedź listem elektroniczym