On Mon, Dec 01, 2003 at 12:37:43PM +0100, luk wrote:
> no niby jest ok, ale teraz mam problem z podmontowaniem jej , jak moge
> usttawic  typ  partycji  na  linux ext2 ? , dawalem na linux extended,
> linux,  niestety przy montowaniu wyskauj krzaki, jakby nie rozpoznawal
> typu partycji ( w jajku jest obsluga odpowiednich partycji)

Jeśli sformatowałeś partycje prawidłowo to musisz utworzyć na niej
system plików, np. tak:

# mkfs.ext2 /dev/hdb3

Zakładając, ze tą partycja jest oczywiscie /dev/hdb3. Po utworzeniu
systemu plików montujesz ją po prostu przez:

# mount -t ext2 opcje /dev/hdb3 /punkt/montowania

lub dodajesz np. taki wpis do /etc/fstab:

/dev/hdb3       /punkt/montowania       ext2    defaults        0       2

Rafal Czlonka

Odpowiedź listem elektroniczym