Witam

Mam sobie Debiana Sid-a z Cupsem i drukarką HP LaserJet 1100.
Dałem radę odpalić program Clipperowski na dosemu. Problem zaczyna się
przy drukowaniu.
Wydruk z programu wychodzi całkowicie rozjechany.
Poczytałem i znalazłem a2ps.
Niestety mimo długich prób czytania dokumentacji nie potrafię
rozwiązać dwóch problemów.

1)"Upierdliwy" jak pozbyć się z wydruków nagłówka i stopki?
Mam już wszystkie tytuły ustawione na puste, a program konsekwentnie
drukuje dwie poziome linie w nagłówku a w prawym górnym "Printed by.."
Na dole też jest linia.
Ramki już się pozbyłem.

2)"Trudny" Jak napisać plik prologues taki, żeby zmieniał fonta i jak
wybrać odpowiedniego fonta.

Już tłumaczę po co mi to. Standardowy wydruk z programu zawiera ok 136
znaków w linijce i ok 80 linijek. Chcę aby wydruk ładnie pokrywał
całą kartkę A4. Czyli font musi być dość wysoki i skondensowany.
Jeżeli teraz ustawię odpowiednią ilość znaków w wierszu to wydruk
zajmuje tylko pół strony, a litery są zdecydowanie za małe.

Może ma ktoś inny lepszy pomysł jak uzyskać z tego lepszy wydruk?

Potem czeka mnie jeszcze tłumaczenie polskich liter z mazovii, ale z tym
myślę że sobie poradzę.

pozdrawiam

Robert Mońka