On Tue, Jan 13, 2004 at 09:01:02PM +0100, C1nu5 wrote:
> Witam!
>
> : Manm problem. Sieć, którą zarządzam, jest podłączona do internetu przy
> : pomocy DSL, który się wiesza (a raczej wiesza się coś po stronie
> centrali).
> : Czy ktoś może wie, jakim modemem można obsłużyć DSL tak, aby móc go
> : zresetować z sieci lokalnej, gdy zerwie połączeniem?
>

> Podejrzewam, ze chodzi o ustawienie wirtualnego interfejsu np. eth0:1 o
> adresie ktory chesz przydzielic w sieci wewnetrznej. Tak gdzies czytalem,
> nie wiem czy to dotyczy tez Twojego problemu i czy cokolwiek pomoze, ale
> [...]

sorki, ze nie odpisuje pod odpowiednim postem, ale wyciachalem go przez
przypadek z watku.

jesli modem to speedstream 5660, a lacze to 1Mbit, to jest to znany problem
z firmware'm tego modemu. obejscie to zmapowanie wszystkich adresow modemu
na interfejsie do ktorego podlaczamy modem, a dokladniej... kazdy ip, ktory
zostal nam przydzielony, musi byc osiagalny z internetu, bo inaczej modem
potrafi sie przywiesic na kilkanascie sekund. mozna wymienic modem w tepsie,
albo zaktualizuja ci firmware. oczywiscie moze to byc problem z centrala,
czyli nie zwiazany z tym co opisuje. polecam tez sprawdzenie zasilania, to
tez czesta przyczyna zawieszania sie tych modemow. ostatecznie sa sprzetowe
resetery..google i znajdziesz:)

Odpowiedź listem elektroniczym