On Thu, 29 Jan 2004 13:25:47 +0100
"Tomasz T. Ciaszczyk" <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
> Tak jest taka mozliwosc - zrezygnowac z postfixa i zamienic na system
> ktory to potrafi.
> Takie opcje (a dokladnie pelna obsluga milter) posiadaja dwa MTA:
>  - sendmail - ma to w standardzie (jak i wpieron innych rzeczy)

Nigdy nie wrócę na sendmaila. :] Wystarczy mi cierpień... ;)

>  - exim po zaaplikowaniu exiscan lub scanexi (oba robia to samo).
>  Masz wtedy mozliwosc wyslania maila w trakcie odbierania do miltera
> ktory wykonuje juz odpowiednie operacje na samym mailu.
> Polaczenie exim + clamav + spamassasin jest najlepszym polaczeniem
> jakie ostatnio testowalem.

Chyba sobie jednak daruję, żeby nie DoSować sobie serwera wiszącymi
procesami. Chyba, żeby timeouty obniżyć... Ale z postfiksa nie zejdę ;)

> Jagby to powiedzial moj klient: "moj problem polega na tym ze poczta
> nie dochodzi". Sprobuj zinterpertowac o co mu chodzilo :)

Wysłał maila, nie przyszło odbicie a docelowy odbiorca nie otrzymał
wiadomości? Ale to tylko przy założeniu, że klient wie o czym mówi, co
niestety nie jest regułą... ;)

Cyb.org

Odpowiedź listem elektroniczym