Wiele razy słyszałem opinie nad wyższością
deb-ów nad rpm-ami.
Lecz RPM-y w aktualnej wersji możliwości
mają zbliżone do deb-ów. Również mogą być
aktualizowane z różnych źródeł, (np. ftp, http,
cdrom, dysk twardy), działa sprawdzanie zależności,
instalowanie zależnych pakietów...
Jest również możliwość zobaczenia, jakie pliki
wchodzą w skład niezainstalowanego pakietu
bez konieczności wrzucania płytki z tym pakietem
- sprawdzałem w kpackage.
Często ta właściwość jest przydatna, gdy szukam
jakiegoś pliku, a nie wiem w jakim pakiecie go znaleźć.
Gdy w Debianie w kpackage przeglądałem pakiety DEB,
to zawartość (pliki) pakietów pokazywał tylko
w przypadku tych zainstalowanych, natomiast
gdy chcialem zobaczyć, co znajduje się w pakiecie,
który nie jest zainstalowany, to wyświetlało tylko
opis, bez listy plików wchodzących w jego skład.
czy to znaczy, że nie ma możliwości podejrzenia
tych plików? APT nie zapisuje gdzieś listy plików
oprócz opisu pakietu?
A poze po prostu coś źle patrzę? Może jakiś inny
program pozwala na zobaczenie zawartości niezainstalowanych
pakietów DEB bez konieczności wkładania płytki, bądź łączenia
się z siecią w celu ściągnięcia danego deb-a?

Odpowiedź listem elektroniczym