Dnia czw 22. lipca 2004 12:42, sylwek napisał:
> Witam !
> Mam problem z hasłem. Nie mogę dostać sie do swojego linuxa. Jak najłatwiej
> zmienić hasło bez przeinstalowania oraz bez stosowania linux
> single(wyłączone).

o ile nie masz zaszyfrowanego filesystemu i pamietasz haslo jakiegokolwoiek
usera to najprosciej:
- zbootowac system z cd (np instalka debiana)
- przelaczyc sie na terminal i podmontowac root-filesystem
- wpisac dla usera ktorego haslo pamietasz uid 0 do /etc/passwd
- reboot
- logujesz sie na usera i zmieniasz haslo dla roota, odkrecasz wczesniejsza
zmiane uida