A jednak nie działa do końca tak jakbym tego chciał. tzn. na mojej poprzedniej
instalacji debiana spolonizowałem sobie tak,że potem mogłem spokojnie
przestawić w environment LC_ALL=POSIX i wszystko było ok. teraz jednak gdy
mam LC_ALL=pl_PL to działają czcionki z polskimi znakami. ale jak już zmienię
sobie na POSIX to nie... (a w życiu nie chcę mieć polskich komunikatów).
zamiast polskich liter jak już pisałem we wcześniejszym mail'u dostaję np :
$ (arg 1) :
,itp. fonty mam zainstalowane, console-data klawiatura polska wybrana,locale
wygenerowane na pl_PL i pl_PL.UTF8. jeszcze przy logowaniu do systemu mogę
sobie spokojnie wklepać jakieś Ą czy inne, ale po zalogowaniu już nie. czyli
jakby coś przeładowywał jeszcze ?

a i przy okazji to w KDE w shellu też nie mam polskich literek,nawet jak
zmienię czcionkę na taką która w oknie do próbowania ma polskie znaczki...
zamiast ł itd dostaję ?  , ale np: mc wszystko ma w tym shellu...

z góry dziękuje za pomoc!

ML