Chętnie usłyszę opinie od użytkowników tego sprzętu wraz z Debianem zwłaszcza
3.1r0 "Sarge". W sumie od użytkowników innych Linuksów także, problem jest
związany z jądrem raczej.

W 2-procesorowym serwerze Intelowym miałem problem z instalacją najnowszego
Debiana, pomimo że instalator ma moduły aic7xxx i aic79xx. Niestety nie
zobaczył dysków w macierzy RAID 1. Udało mi się to obejść korzystając z
dyskietki którą kiedyś wcześniej przygotowałem również dla pary Intel+Adaptec
(bodajże 2100S), była to dyskietka z "Woody"-ego. Jeśli ktoś miałby problemy to
chętnie opiszę/pomogę, szkoda miejsca chyba teraz.

Chiałbym jednak dobrze zrozumieć o co chodzi z tymi kontrolerami w Linuksie,
ponieważ są sterowniki w jądrze i jest jeszcze cały aacraid którego pojawiają
się coraz to nowe wersje. Czy muszę/powinienem kopiować pliki z aacraida to
źródeł kernela i kompilować (oczywiście nadpisując stare)?

Weźmy dla przykładu kontroler 2130SLP, ostatnio przeze mnie "obsługiwany".
Jeśli w jądrze włączyłem aacraid+aic79xx nie poszło, dopiero podmiana plików z
nowego aacraida (chyba 1.1.5) pomogła. Pytanie jest o najwłaściwszą drogę co
należy zrobić żeby nie tracić na wydajności sprzętu, jakie drivery i opcje w
jądrze włączyć żeby zrobić dobrze Adaptecowi?

W starszym serwerze, gdzie Adaptec był w zespole z DPT I2O, włączałem opcje
aic7xxx i dpt_i2o i hulało, przy starcie wypisywał dokładnie jaki kontroler i
jakie układy (bodajże AIC7986) są na kontrolerze. Idealnie. Z kontrolerem
2130SLP już tak nie jest, w zasadzie niewiele się można dowiedzieć z
komunikatów jądra.