WZ> 1. Sry, ze nie na temat, ale nie wydaje mi sie zeby kompilacja tego co
WZ> potrzebujesz mogła trwać  5 godzin na dowolnie starym sprzecie. Chyba
WZ> ,że masz coś klasy pentium 60 z 8 mb ram :| Jaką masz maszyne ?

P133 86 MB ram, 2,5GB dysk - sprzet wiekowy ale to tylko na serwer.

WZ> Poza tym kompilacja trwa dlugo tylko za pierwszym razem. Potem gdy
WZ> zmienisz coś w konfigu , kompilowane lub "dokompilowane" zostają tylko
WZ> zmienione moduły. Umnie to jest około 30 minut a potem do 2 minut przy
WZ> kazdej zmianie.
no u mnie zdalnie (bo serwer fizycznie znajduje sie na drugim koncu
miasta) trwało 5 godzin i na koniec reboot, brak polaczenia, jade do
firmy i widze hda: hda1 hda2 <        i koniec
WZ> 2. Spróbuj:
WZ> a) wywal obsługe initrd i skompiluj jądrą z obsługą twojego systemu
WZ> plików (nie jako moduł)
ext3 + ext2 wkompilowane na stale. zadnych innych systemow plikow nie
mam nawet w modulach.
WZ> b) uwzględnij w kernelu tylko twój chipset IDE (man lspci)
zrobilem lspci i wkompilowalem to co moje
WZ> c) wywal advanced partition selection i wszystkie podobne "obsolete
WZ> IDe drivers" itd itd. czyli zostaw sobie obsluge tlyko i wylacznie
WZ> swojego sprzetu w kernelu.
mam tak. naprawde ograniczylem plik .deb z poczatkowego 600 MB do 200
MB i mam naprawde wszystko co potrzebne (z nazwa IDE na nazwie modulu)

WZ> ad. a - zainstaluj lilo i w configu podaj opcje
append="real_root=/dev/cośtam1"
mam GRBUB'a i w pliku konfiguracyjnym nie mam sekcji initrd (mimo iz
standardowo do jadra 2.4.7 jest takowa wpis)
mam zamienic GRUB'a na LILO ?

jest troche metod rekompilacji jadra dla linuxa a ja robie to metoda
"debianowa", czyli make-kpkg --revision=786:JADRO2.6.14.6 kernel_image

innymi dopuszczalnymi metodami sa make install, make modules_install
itd no ale ja sie 3mam debianowej.

rekompiluje jadro aby wkompilowac grsecurity.

--
Pozdrowienia,
 stentor