Jak podają anonimowe źródła, przepowiedziano, że Marek Net Admin napisze:

> Wdłg Was jakie powinny być uprawnienia do folderów systemowych np. /etc?
> Zastanawiałem się na zmianą ich np. na 600 (właściciel root:root) ale
> obawiam się o reakcję systemu (żeby nie stanął nagle bo nie będzie miał
> uprawnień do odczytania czegoś). Aczkolwiek (teoretycznie) zmiana
> właściciela i uprawnień dla /etc wydaje się być baaardzo uzasadniona i
> znacząco poprawiłaby bezpieczeństowo systemu. Ale tak jak mówie: nigdy tego
> nie robiłem, nie wiem jak na to zareaguje system i demony. Proszę o
> wypowiedź kogoś obeznanego w tej kwestii.

Delikatnie mówiąc: to raczej nierozsądny pomysł. W etc jest domyślna
konfiguracja większości programów, pliki typu hosts, resolv.conf, passwd,
itd. Jeśli już, to popraw prawa plikom/katalogom zawierającym cenną
informację[*] (typu klucze prywatne etc [**]).

[*] ale zrób wcześniej backup :P
[**] tylko że one zwykle już domyślnie mają właściwe prawa

Jeśli koniecznie chcesz, to stwórz dla użytkowników alternatywne
/etc zawierające tylko "niekrytyczną" informację i zamknij ich
w chroot

PS. I odpowiadaj POD cytowanym tekstem

Jacek Kawa