Witam

Instaluje stabilnego debian na nowym komputerze, czysty dysk bez partycji
itd. Chciałbym wykorzystać LVM. Mam pytanie dotyczące samego etapu podziału
dysku.

Czy dzielić dysk na partycje "tradycyjnie" i jako typ partycji zrobić LVM
(physical volumes)i później zrobić z wszystkich partycji hdaX "volume
groups" a następnie utworzyć "logical volumes" /, /home, /var itd.

lub

nie dzielić dysku na partycje tylko utworzyć jedną hda1 i zrobić VG z dysku
hda a nstepnie LV /, /home, /var itd.?

Znam pojęcia VG, PV, LV. Chodzi mi o to jak to najlepiej zdobyć (w tym
przypadku podczas instalacji ewentualnie pod innym systemem np. z LiveCD)