Hello Jerzy,

JP> Jak doniosły WSI, dnia Fri, 4 Apr 2008 09:13:25 +0100

JP> Hmm..
JP> chyba nie dokońca to zastosowanie... chyba że chodzi o 2 maszyny
JP> działające jako ruter. Jeżeli ruter jest przed tymi dwoma pecetami to
[..]
JP> - postawić heartbeata dla usług
JP> - postawić drbd dla wspólnych danych
JP> - przetestować :)

wlasnie heartbeat nie do konca, bo chodzi o to, zeby one na biezaco
sie synchronizowaly, lacznie z danymi wgrywanymi
po dokladniejszym przemysleniu to w sumie moze byc problem, bo aby
tak synchronizowac potrzeba by wydajnego linka (wgrywanie plikow
poprzez lan rowniez), jendak nie wydajnosc, a dostepnosc jest tu
priorytetem

to rozwiazanie mialo by wyeliminowac wlasnie problemy typu 'padl
router' do maximum, jako ze 2 maszyny fizyczne dzialac by mialy jako 1
logiczna (a pod nia np vserver)

latwo zrobic cos zblizonego stawiajac poprostu 2 maszyny i np co pare
godzin synchronizowac dane na tej co sie nudzi, i wtedy heartbeat mogl
by przelaczyc uslugi w przypadku padu, jednak to powoduje pewien split
i wywalenie polaczen i potencjalnie utrate prac z okresu po ostatniej
synchronizacji, wiec awaria niestety i tak odczowalna jest jako awaria

lvs - wymaga directora

hb - synchronizacja danych nie rozwiazana, w przypadku awarii
pracujacy na serwerze i tak dostaja po glowach (split)

beowulf .. fajny wynalazek, nie wiem czy sie nada, bo to rozczytuje :)

redhat-cluster-* .. wyglada ze to najblizsze rozwiazanie
jeszcze kwestia shared storage, tu pasowalo by, aby storage na pliki
dzialal jako cos typu raid1 przy czym jedne z dyskow sa na jednym
kompie, drugie na drugim, i polaczone GBethernetem (niezaleznie od
podstawowych filesystemow koniecznych do startu maszyn)

sm0q> - jeśli planujesz jakieś xeny to możesz zestwić klaster z frontami i
sm0q> backendem (np dla mysql'a) replikowany między te 2 pecety.

to chyba w tym kosciele dzwon.. moge prosic o cos dokladniej?

--
Best regards,
 Marek                            mailto:[EMAIL PROTECTED]