Witam wszystkich.

W mojej domowej sieci mam bramę postawioną na Debianie oraz kilku
użytkowników w sieci lokalnej. W związku z tym, że jeden z nich jest
podejrzany o generowanie dużej ilości ruchu sieciowego do/z Internetu
chciałbym wiedzieć jakie narzędzie możecie polecić w celu monitorowania
aktualnych przepływności wykorzystywanych przez poszczególne strumienie
TCP/UDP bądź też adresy IP, użytkowników, etc... . Chodzi mi o monitorowanie
a nie ograniczanie przepływności. Ewentualnie jakie narzędzie możecie
polecić do kontrolowania/ograniczania przepływności?

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam,
R.