Witam
Ostatnim razem na konkursie miałem do rozwiązania zadanie, z którym sobie
nie poradziłem. Teraz znalazłem podobne zadanie w książce którego też nie
mogę rozwiązać. Mógłby ktoś je rozwiązać, a następnie powiedzieć w jaki
sposób to zrobił (jakiś wzór).
Zadanie: Wyobraź sobie że wytresowany bernardyn Berni zamiast beczułki z
rumem niesie na obroży pudełko z trzema taśmami 8 mm (gdy sydk w komputerze
się zapełni uważamy to za sytuację kryzysową). każda taśma mieści 7GB
danych. Pies może biec z prędkością 18 km/h. Na jakim dystansie Berni ma
większą szybkość transmisji danych niż linia transmisyjna o przepustowości
150 Mb/s (nie licząc narzutu)???

Aleksander Kurczyk

Odpowiedź listem elektroniczym