W dniu 4 kwietnia 2010 01:17 użytkownik Damian Ryszka
<ry...@sileman.net.pl>napisał:

> 3. Skąd modem kablowy u abonenta wie kiedy konkretnie może nadawać?
>

> Mi tłumaczyli, że modem wysyła do CMTS'a prośbę o przydzielenie
> szczeliny czasowej. W sieci krąży taki jakby token w token-ringu, z
> informacją jaki modem w jakim czasie może nadawać. Poprawcie mnie,
> jeśli się mylę.

Czy to oznacza że DOCSIS, w warstwie łącza danych korzysta z Token Ringa?
Na którym kanale (down czy up stream) jest przesyłany ten żeton?

> [...]
> will start at its lowest power (+8 dBmV). If the CMTS does not
> respond, the modem will increase its transmit power by 3 dB and try
> again. The message being sent is called a range request. The cable
> modem keeps increasing the transmit power of the range request until
> the CMTS is able to detect the range request. Once the CMTS detects
> the range request, it analyzes the power, frequency and timing of the
> range request and sends the cable modem a range response, which
> includes instructions for the modem to adjust its transmit power,

Być może coś źle zrozumiałem, a zrozumiałem że modem "na hama" nadaje na
kanale upstream aż go CMTS "usłyszy". Dobrze zrozumiałem?

> Trochę niejasno postawiłeś pytanie. Nie wiem czy chodzi Ci o
> prędkości wynikające z abonamentów (raczej nie) czy o prędkości
> wynikające z zastosowanej modulacji.
>
> Jeśli chodzi o prędkości abonamentowe, to je ustalasz na modemie
> kablowym, że tak powiem, wedle życzenia. Pamiętać należy o tym, żeby
> nie przekroczyć prędkości wynikających z modulacji. Jeśli dasz za
> dużo, nic się nie zepsuje, po prostu modem tyle nie 'wyciągnie'.

Chodziło mi o maksymalne prędkości. To jest ulubione pytanie organizatorów
tego konkursu, a teraz padło na pytanie na technologię o której na necie
jest mało informacji. Chodziło mi o to że na niektórych stronach podawane są
różne prędkości. Jest jakiś przelicznik? Przygotował bym sobie taką tabelkę
z różnymi modulacjami i odpowiednimi prędkościami. Może istnieje już takie
porównanie? Na konkursie mogę korzystać z Internetu.

> Oczywiście że można, choć ze względu na szybkość transmisji
> wynikającej z modulacji stosuje się QAM256. Trzeba mieć na uwadze to,
> iż ustawiasz modulację dla kanałów, a nie dla modemów.

Jak wyżej, jakie wtedy będą prędkości? Na wiki nic na ten temat nie
napisali.

> Pytania nie są głupie, są trudne, a ciężko o ekspertów w tym temacie.
> Ja się takim nie czuję i nie biorę odpowiedzialności za powyższe
> wypociny ;P
>
> Myślę, że jednak będziesz miał problem z pytaniami o część
> typowo analogową (szerokości kanałów itp). Sam chętnie poznam
> odpowiedzi na resztę, najlepiej daj RE do tej wiadomości.
>
> Powodzenia na konkursie,

Dzięki:) Jeśli nie macie nic przeciwko, to się trochę pochwalę. W pierwszym
etapie zajęliśmy 2 miejsce, a w II etapie, 1 miejsce. Teraz będą półfinały.

Mam jeszcze 2 pytania:
1. Jak wygląda sprawa zabezpieczeń? Słyszałem że wprowadzili w którejś
wersji szyfrowanie.
2. Jakie są różnice mieczy wersjami 1.0 i 1.1?

Wielkie dzięki za odpowiedzi.

--
Pozdrawiam
Aleksander Kurczyk