W dniu 08.04.2010 10:14, tower pisze:
> Witam
>
> Poszukuje rozwiązania dla sklastrowania dwóch fizycznie podobnych
> maszyn debianowych. Obecnie na jednej z nich pracują 4 serwery zenowe
> + host. Odpalone usługi to głownie apache, mysql, proftpd i exim.
> Chciałbym osiągnąć najlepszą wydajnośc na mysqlu i eximie.
>
> Szukam jakiejś alternatywy dla heartbeat i drbd o ile te w ogóle
> sprawdzą się w pracy z zenami. W sieci niewiele jest informacji nt.
> klastrowania środowisk wirtualnych stąd moje pytanie.

Witam,

W nowej wersji xena 4.0, która została wydana wczoraj zaimplementowano
takie coś:

/"Remus Fault Tolerance: Live transactional synchronization of VM state
between physical servers. run guests synchronized on multiple hosts
simultaneously for preventing downtime from hardware failures. "
/
Może to by rozwiązało twój problem.

Pod tym linkiem więcej informacji na tema wydania
http://wiki.xensource.com/xenwiki/Xen4.0

f...@ll