Kłaniam się.
Niestety jeśli można poprosiłbym jeszcze o kilka wyjaśnień, sugestii.

1. Z listu Arkadiusza Petruczynika:

> NameVirtualHost <IP_serwera>:80
>
> <VirtualHost <IP_serwera>:80>
>   DocumentRoot
> /var/www/main
>   </VirtualHost>
>
> <VirtualHost <IP_serwera>:80>
>   DocumentRoot /var/www/m1
>
> </VirtualHost>
>
> Działa w takiej wersji na pewno, więc jeśli po zastosowaniu tego wpisu nie
> będziesz miał żądanego efektu to znaczy, że jest do poprawienia coś jeszcze
> oprócz powyższych wpisów.

Podczas restartu Apache dwukrotnie pojawia się komunikat:
 'NameVirtualHost *:80 has no VirtualHosts'
i w przeglądarce nie widzę strony 'oficjalnej'.

Może jakieś przypuszczenia /sugestie?

2. List Pawła Lalewicza
> DNSy maja wskazywać zakładam że masz jeden adres ip 11.22.33.44:
>    domenaA.pl na 11.22.33.44
>    domenaB.pl na  11.22.33.44

Nie mam możliwości modyfikacji DNS; tym zarządza kto inny. Wobec tego jest
tylko jedna domena, np.
 domenaA.pl. Czy znaczy to, że wszędzie dalej należy zamiast 'domenaB' wpisać
'domenaA' ?

>    Sprawdź zawartosc /etc/apache2/ports.conf
>    --- cut ---
>    Listen 0.0.0.0:80
>    Listen 0.0.0.0:443
>    --- cut ---

To jest, ale druga opcja jest waunkowa:
 <IfModule mod_ssl.c>
    Listen 443
czyli chyba trzeba by zainstalować moduł SSL w Apache (wolałbym nie..)

>    Nastepnie w pliku konfiguracyjnym apache
>    NameVirtualHost 11.22.33.44:80
>    NameVirtualHost 11.22.33.44:443
>
>    // najwyższy wpis niech będzie stroną oficjalną wtedy jak ktoś  wpisze
> http://11.22.33.44 wyświetli mu się pierwszy wpis czyli domenaA.pl
>
>    <VirtualHost 11.22.33.44:80>
>     DocumentRoot /var/www/domenaA.pl

Czy 'DocumentRoot' nie powinien wskazywać katalogu na serwerze (u mnie
/var/www/main) ??

>     ServerName domenaA.pl
>     ServerAlias domenaA.pl *.domenaA.pl
>    </VirtualHost>
>
>    // Twoje prywatne strony

>    <VirtualHost 11.22.33.44:80>

Czy tu nie pominno być <VirtualHost 11.22.33.44:443> ??

Pozdrawiam,
L.Pańkowski