On Wed, Apr 13, 2016 at 06:38:51PM BST, pawel wrote:
> Witam;

Cześć,

> Hubert Lautenszleger-2 wrote

> Nie przyniósł bo go nie stosowałem gdyż:
> 1) w nagłówku pliku /boot/grub/grub.cfg znalazłem info "DO NOT EDIT THIS
> FILE" itd...
> 2) w poradach do tematu, jakie znalazłem (8-letnich i starszych) zajmowano
> się plikiem /etc/default/grub, w którym nie ma śladu po liniach typu "linux
> /boot/vmlinuz..." itd.

Jak najbardziej /etc/default/grub, a linijki odpowiadające powyższemu to:

        GRUB_CMDLINE_LINUX="vga=786"

lub

        GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT="vga=786"

W zależności od tego czy chcesz tej opcji użyć również dla "rescue".

A tak w ogóle, to opcja "vga=" jest "przestarzała" (deprecated) i, zamiast niej,
powinieneś użyć:

        GRUB_GFXMODE=640x480

W zależniści od tego czy Twój system używa KMS, musisz dodać "nomodeset"
do którejś z opcji powyższych GRUB_CMDLINE_LINUX*.

> Teraz nie mogę wypróbować porady Kolegi - dostęp do tematowego komputera
> będę miał dopiero w poniedziałek :( Ale się odezwę (jeśli się nie uda to na
> pewno ;P )

Pozdrawiam,

Rafał

Odpowiedź listem elektroniczym