On 2005-04-21 16:18:54 +0200, Stefan Alfredsson wrote:

> Du behöver alltså ett delat filsystem mellan två maskiner.

Man behöver inte nödvändigtvis ett delat filsystem. Trevligast ur
redundansperspektiv vore istället ett sätt att synka de två servrarna
periodiskt, till exempel en gång i minuten. Inkommande brev kan
levereras till endera servern, så det spelar ingen roll om en av dem
går ner.

En sån synkning vore också trevligt för folk med laptop. Då kunde en
imapserver på laptopen synka med en fast imapserver vid lämpliga
tillfällen.

Tyvärr känner jag inte till att en sån synkning skulle vara möjlig.
:-(

--
Karl Hasselström, [EMAIL PROTECTED]
      www.treskal.com/kalle