Nu är det ju så här att en massa länder här på vår världsdel skaffat en
gemensam valuta, euron, och jag tänkte då att det kanske var dags att få lite
bättre stöd för den i min lilla burk.

debian:~# export [EMAIL PROTECTED] [EMAIL PROTECTED]
debian:~# locale
[EMAIL PROTECTED]
LC_CTYPE="[EMAIL PROTECTED]"
LC_NUMERIC="[EMAIL PROTECTED]"
LC_TIME="[EMAIL PROTECTED]"
LC_COLLATE="[EMAIL PROTECTED]"
LC_MONETARY="[EMAIL PROTECTED]"
LC_MESSAGES="[EMAIL PROTECTED]"
LC_PAPER="[EMAIL PROTECTED]"
LC_NAME="[EMAIL PROTECTED]"
LC_ADDRESS="[EMAIL PROTECTED]"
LC_TELEPHONE="[EMAIL PROTECTED]"
LC_MEASUREMENT="[EMAIL PROTECTED]"
LC_IDENTIFICATION="[EMAIL PROTECTED]"
[EMAIL PROTECTED]

efter det kan jag starta ett nytt aterm och skriva ¤ (eurosymbolen) med
alt-gr+e.

men...

när jag i /etc/locale.gen ändrar sv_SE ISO-8859-1 till [EMAIL PROTECTED]
ISO-8859-15 och sedan kör locale-gen så händer detta:

Generating locales...
  [EMAIL PROTECTED] inte ?ppna lokaldefinitionsfil "[EMAIL PROTECTED]": Filen
eller katalogen finns inte
 done
Generation complete.

Vad fattas mig?

--

  mattias östergren  | /"\
   compsci student   | \ /  ASCII Ribbon Campaign

Till