On Thu, 29 Aug 2002, Anders Wallenquist wrote:

> Nästa fråga: vilken maillistaprogramvara skall man köra?
>  Önskemålet är att använda flera listor, flera domänen/virual
> domains, webbgränssnitt för administration och enjel för icke
> maillistevana personer att använda.

> Hittar debpaket för mailman, majordomo, smartlist,

Jag har kört majordomo och lekt lite med smartlist men måste
rekommendera mailman framför de andra.

Den har det du önskar, webbgränssnitt, domänhantering och är mycket
enkel att administrera. Till exim behöver man inte ens lägga in nya
alias i någon aliasfil när man lägger till en ny epostlista. Den har
dessutom ett inbyggt listarkiv som kan administreras per lista.

Jag väntar iofs med spänning på att nästa version av mailman ska
dyka upp. Den har äntligen ett vettigt system för att administrera
policys för bilagor och arkivering av mime-kodade artiklar. Ska bli
skönt att kunna spärra html-mail, wordbilagor och annat skrot som
ignoranta listanvändare överöser en med.

Men som sagt, den nuvarande mailman är redan den en riktigt killer
app för epostlistor.

--
Fredrik Jonson