mån 2002-09-30 klockan 20.48 skrev Daniel Swärd:

> Efter lite trassel lyckades jag fixa ihop ett fungerande paket... Tror å
> andra sidan att jag måste göra om det några gånger för att se vad jag
> _egentligen_ gjorde för att få det att funka. ;-))

Jag brukar använda debuild (med -uc -us om .deb:arna inte ska signeras)
som finns i paketet devscripts.

Annars funkar fakeroot debian/rules binary. För att lägga till ett nytt
fält i debian/changelog använder man med fördel 'dch -i'.

Dessutom kanske du vill sätta en "epok" i versionsnumret så att ditt
paket inte försvinner när det kommer en ny version i arkivet. Alternativ
sätt "hold" på paketet.

mvh,
Martin