On Fri, 08 Nov 2002 [13:03],
    David Röhr ([EMAIL PROTECTED]) wrote:

> Ja, det borde varit så. Chello/UPC blockerar de flesta vanliga portarna
> by default. Så som port 21, 25, 80, osv. Port 22 (ssh) och port 23 (telnet)
> är dock öppet.
>
> När jag frågade dem över telefon över det här. För i mitt avtal står det
> faktiskt ingenting om att portar ska vara blockerade. Inte heller på
> deras hemsida.
>
> I den dokumentation jag fått med står frågan:
>     "Är jag uppkopplad bakom en brandvägg", Svar: Nej.
>
> Men det är ganska tydligt att det här inte stämmer. Därav frågade jag
> [...]

Jag plöjde precis mina egna villkor vad det gäller Chello/UPC. Och
hittade följande.

    <http://www.upc.se/upc/avtalsvillkor_chello_komplement.html>

Där står det klart och tydligt att jag inte får ha e-post, web-, ftp-,
irc, och dhcp-servers, interaktiva tjänster och communites.

Jag såg också att man inte får ansluta fler datorer än antalet
IP-adresser som ingår i abbonemanget?!

Jag har nu deras dyra tjänst, och då får jag 4st ip-adresser, som jag
ändå bara använder en av, pga mitt eget svartnät. Men det här visar
alltså att jag egentligen bara får ha 4st datorer i mitt svartnät igång?

Det fanns massor man inte fick göra så man blev lite fundersam på. Tex.
så fick man inte vidarebefodra kedjebrev. Inte för jag sitter och gör
sådant, men det kan jag tänka mig att många gör utan att veta om att man
faktiskt kan tappa abbonnemanget genom det här.

/d

--
... david röhr              |      o_
.. unix systems consultant  | o/  /\   Solaris, AIX, HP-UX

Till