On Tue, 2003-03-04 at 08:11, lars lindgren wrote:
> Hallå folket!
>
> Jag har en maskin på mitt nätverk som jag måste köra nfs mot. Har gjort ett
> tag nu, men jag har hört att man kan köra nfs över ssh.. vilket vore mycket
> bättre...
>
> Peka mig mot exempel... presentera mig inte lösning.
> Lars Lindgren
> ----------------------------------------------------------------------------------------
> "I'm on the path, he thought. I don't have to know where it leads. I just
> have to follow."

Det var en liknande fråga på listan för några månader sedan, har dock
inte kvar mailen - kolla arkivet.
Lösningen var att tunnla nfs portarna över ssh och montera mot
localhost, jag testade mot min maskin som står i sverige (sitter själv i
holland), funkade fint fast långsamt.

Här är en länk:
http://www.samag.com/documents/s=4072/sam0203d/sam0203d.htm

Sebastian Haglund