Hej.

Har lekt lite med hdparm för att få IDE att använda DMA. Har kompilerat in stöd för mitt chipset, och DMA. Nu får jag ett fel när jag kör 'hdparm /dev/hda', nämligen att den listar alla settings för /dev/hda, fram till geometrin. Sen får jag felmeddelandet:
HDIO_GET_BUSSTATE failed: Input/Output error

Vet inte vad som egentligen gått snett där. I övrigt fungerar datorn som tidigare. Har googlat, men inte hittat nån information alls. Dock en del på franska, italienska och japanska. Gick fett bet på dem. :)

Idéer anyone?
//I
Ivar Alm             ! Where does Microsoft want to drag you today? !
Umeå, Sweden         ! Do you really want to go there?              !
http://www.octofingers.com

Till