Hej

Tänkte kompilera en egen kärna (2.4.22).

Har tittat på "the debian way" och det förefaller vara ett bra sätt men det är ett par saker jag inte förstår.

1)
Det står således "Do not use --initrd if initrd is not used"...vilket låter klart, men hur tusan vet jag om initrd används eller inte??

2)
om jag på en maskin som inte har pcmcia platser behöver jag således inte använda "modules_image" eller?

3)
Om jag kopierar gamla config filen till den nya source trädet så behöver jag väl inte köra menuconfig..är det några problem med detta?

4)
finns det några risker att gamla bibliotek blir sabbade..tänker närmast på om /lib/modules/gamla-kernel-version kan bli sabbad om jag kör en ny kernel..mao bör man säkerhetskopiera

5/
har noterat att i rooten finns vmlinuz som en mjuk länk till /boot/vmlinuz-kernel-version
ska jag säkerhetskopiera vmlinuz eller?
var ska egentligen vmlinuz helst ligga? ser att ibland häönvisas det till filen "linux" istället.

Som sagt, lite tips uppskattas.

Thomas

Till