Hej,

Har rel. just flyttat från Windows till Debian; har fortf. vissa smärre problem, varav det största just nu är att Emacs och Ispell vägrar samarbeta. Jag använder debian unstable.

Ispell fungerar fint då jag kör den från shell (rätt uttryck?), men då jag kör det ifrån Emacs går det inte. I bägge fallen försöker jag stavn.-kontrollera samma .tex-fil.

Först klagade Ispell på någon 'misalignment'; där hjälpte det med att få Emacs att visa åäö. Före det nöjde jag mig med fyrkanter, då de visade sig korrekt i tex. :I

Men fortsättningsvis kör Ispell ihop sig, men bara då jag kör det ifrån Emacs. Den här gången är fel-meddelandet:

Ispell Error: ^M
Not enough arguments for format string

Idéer, förslag -- varför, hur lösa?

h: Kristian Niemi