On Sun, Jan 11, 2004 at 12:03:29AM +0100, Marcus Lindström wrote:
> Nu har jag iaf ändrat så det bara går att köra ssh och inte telnet.
> Jag har för avsikt att sätta upp en ftp-server lite senare, men just till
> webservern vill jag bara göra denna lilla ändring. Jag har en user som jag
> döpt till "demo", och det är denna jag vill sätta dessa begränsningar på.
>
> Hur skriver jag för att  chroota demo?

först behöver du installera scponly (finns tillgänglig för unstable, vet
inte om så är fallet för stable).
lägg till scponlyc till /etc/shells
but ut standardskalet för demo-användaren till scponlyc
nu behöver du flytta över lite libbar och filer för att allt ska
fungera.
tycker du ska ta en titt i INSTALL-filen och den shell-skriptet som
finns för att underlätta allt det här. all info finns i den vanliga
paketet för scponly:
http://www.sublimation.org/scponly/scponly-3.9.tgz

/Thomas
--
== [EMAIL PROTECTED] | [EMAIL PROTECTED]
== Encrypted e-mails preferred | GPG KeyID: 114AA85C