Jag tycker att det ser ut som om du har problem med antingen din
SCSI-kontroller eller med drivrutinerna för den...

Ifall det är kortet som krånglar, men ändå fungerar under Windows så har du
förmodligen ändå skador på det så det vore värt att byta ut...

Ifall det är drivrutinerna så kan det nog löna sig att prova med en annan
kärna... Ifall det är en woody du installerar kan du ju testa att skriva

 bf24

i liloprompten för att boota med en 2.4-kärna istället för 2.2-kärnan...
Eventuella problem kan ju råka vara lösta tills dess...

Annars är ju de flesta SCSI-kort symbioskompatibla idag om jag hajat rätt, men
det ser ju inte ut som att du använder en symbiosdrivis... Kanske, chansning
chansning, värt att kompilera en kärna utan stöd för ditt kort specifikt och
istället kompilera in stöd för symbios-SCSI..

 /Calle